II Międzynarodowy Konkurs Kulinarny Trendy Chef 2013

II Międzynarodowy Konkurs Kulinarny
Trendy Chef 2013

„Table of challenges”

Konkurs jest nominowany do Kulinarnego Pucharu Polski 2013 w Poznaniu

1. Organizator konkursu:

Hotel „Słoneczny Młyn” **** w Bydgoszczy

Przy wsparciu:

Cukiernia „Sowa” w Bydgoszczy
Le Cordon Bleu London
Stowarzyszenie Kucharzy Polskich,
Stowarzyszenia Kucharzy Pomorza i Kujaw,
Euro Toque Polska


2. Cel Konkursu

2.1 Celem konkursu jest odkrywanie, poznawanie i promowanie nowych talentów i osobowości kulinarnych.
2.2 Trendy Chef to konkurs w którym poszukujemy nowych trendów, które obowiązywać będą w polskiej gastronomi przez następny rok.
2.3 Ma pokazać nowe pomysły smakowe, techniczne, design w połączeniu z nowoczesną i aktualną estetyką potraw na talerzu.
2.4 Inspirować poprzez nowe techniki, rozwiązania technologiczne i kulinarne kucharzy do dalszej pracy i rozwoju nowoczesnej Kuchni Polskiej.

3. Czas i miejsce.
3.1 Miejsce konkursu: Hotel „Słoneczny Młyn” w Bydgoszczy
3.2 Data: 27 kwietnia 2013
3.3 Oficjalnym organizatorem oraz adresem do kontaktu i korespondencji jest:
Hotel „Słoneczny Młyn”
Ul. Jagiellońska 96
85-027 Bydgoszcz
Polska/Poland
Osoba do kontaktu :
Rafał GodziemskiTel +48 723 677 362
E-mail rafalgodziemski@o2.pl
Oraz
Dział Marketingu. Tel: + 48 052 561 3161
ul. Jagiellońska 96
85-027 Bydgoszcz
tel.: +48 52 561 3100
+48 723 669 609
fax: +48 52 561 3200 hotel@sloneczny.eu ; www.sloneczny.eu
3.4 Oficjalna strona dotycząca konkursu:
www.trendychef.eu
3.5 Patronat medialny (szczegóły dotyczące warunków konkursu)
www.papaja.pl – platforma gastronomiczna
oraz
www.wszstkodlakucharzy.com – wydawnictwo gastronomiczne
4. Warunki uczestnictwa
4.1 W konkursie udział mogą wziąć kucharze pracujący w restauracjach i restauracjach hotelowych w Polsce i zagranicą.
4.2 Zespół składa się z dwóch osób:
a. Chef – kucharz profesjonalista posiadający dowolny stopień w hierarchii zawodowej. Chef musi mieć ukończone 25 lat.
Chef – odpowiedzialny jest za organizację pracy, przygotowanie stanowiska pracy, wysokie umiejętności, smak, estetykę i sposób podania pracy, kreatywność, technikę
b. Demi Chef – Pomoc kucharza posiadająca dowolny stopień w hierarchii zawodowej. Nie ma ograniczeń wiekowych
Demi Chef oceniany będzie za pracę i pomoc oraz umiejętność serwowania dań wg zaplanowanych działań przez chefa.
4.3 Ilość drużyn startujących w konkursie to 8 zespołów
4.4 W przypadku większej ilości zgłoszeń o uczestnictwie zadecyduje jury selekcyjne.
4.5 Warunkiem uczestnictwa jest czytelne, prawidłowe uzupełnienie i wysłanie formularza zgłoszeniowego wraz z dołączonymi zdjęciami proponowanych dań konkursowych.
4.6 W formularzu należy określić w jakiej ilości i jaki dodatkowy sprzęt lub urządzenia będą przywiezione przez uczestnika do wykonania dań. (Więcej w opisie stanowisk pkt.6)
4.7 Termin nadsyłania zgłoszeń upływa z dniem 31 stycznia 2013
4.8 Lista uczestników zostanie ogłoszona do 5 lutego 2013
4.9 Uczestnicy zobowiązani są potwierdzić swój udział najpóźniej 14 dni przed datą konkursu. W przypadku rezygnacji z udziału w konkursie na to miejsce wejdzie zespół z listy rezerwowej. Zespół rezerwowy zostanie poinformowany udziale w konkursie na 12 dni przed data konkursu.
4.10 Formularz zgłoszeniowy będzie można pobrać : www.trendychef.eu lub www.papaja.pl
4.11 Zgłoszenia należy przesłać drogą elektroniczną na adres: rafalgodziemski@o2.pl
4.12 Nominację do Kulinarnego Pucharu Polski otrzymuje tylko zwycięzca i zarazem kapitan drużyny, który zajął pierwsze miejsce w Konkursie Trendy Chef.
4.13 Z uwagi na Międzynarodowy charakter konkursu Trendy Chef z ramienia regulaminu Kulinarnego Pucharu Polski na rok 2013 informujemy co następuje:
a. Nominację do KPP na rok 2013 otrzymuje zwycięzca Konkursu Trendy Chef, który został zgłoszony jako kapitan w formularzu zgłoszeniowym. Kapitan może zmienić pomocnika i nie może zamiast kapitana wystąpić inna osoba.
b. W drużynie Kulinarnego Pucharu Polski 2013 kapitanem musi być przynajmniej jedna osoba mająca obywatelstwo Polskie. I może pracować w Polsce lub za granicą. Drugim kucharzem może być kucharz innej narodowości.
c. W przypadku zajęcia w Konkursie Treny Chef 2013 pierwszego miejsca przez drużynę gdzie kapitanem jest kucharz innej narodowości, nominacja do Kulinarnego Pucharu Polski 2013 zostanie przeniesiona na kolejne według kolejności miejsca gdzie kapitanem jest kucharz z polskim obywatelstwem.
W przypadku zwycięstwa drużyny gdzie kucharze są innego obywatelstwa niż polskie, zachowują oni prawa do wszystkich zwycięskich nagród przewiedzianych dla zwycięzców konkursu Trendy Chef , z wyjątkiem nominacji do KPP oraz otrzymują Puchar oraz miano Trendy Chef na rok 2013.

5. Zadanie konkursowe
5.1 Zadaniem uczestników jest przygotowanie Zupy, dania głównego oraz deseru.
a. Zupa
– Głównym tematem zupy jest Ryba.
– Przepis powinien być niepowtarzalnym autorskim pomysłem serwowanym wg własnego uznania. Porcelanę do dania głównego zapewnia organizator której wybór nastąpi w dniu konkursu, szczegóły w pkt. 5.3 i 5.8
– Istotą Zupy ma być smak, prezentacja i estetyka wg najnowszych trendów, technika, awangarda, trudność i dobranie elementów dania oraz perfekcja przygotowania.
– Należy przygotować 6 porcji – 5 do oceny jury oraz 1 do ekspozycji.
– Pozostałe produkty zupy oraz rodzaj ryby uczestnicy wybiorą sami w 5 minut przed planowanym startem ale po rozłożeniu urządzeń na stanowiskach z
„Table of challenges”

b. Danie główne
– Tematem dania głównego jako obowiązkowy główny składnik jest kaczka, dowolny jej element lub elementy
– Przepis powinien być niepowtarzalnym autorskim pomysłem serwowanym wg własnego uznania. Porcelanę do dania głównego zapewnia organizator której wybór nastąpi w dniu konkursu, szczegóły w pkt. 5.3 i 5.8
– Należy przygotować 6 porcji – 5 do oceny jury oraz 1 do ekspozycji.
– Istotą Dania głównego ma być smak, prezentacja i estetyka wg najnowszych trendów, technika, awangarda, trudność i dobranie elementów dania oraz perfekcja przygotowania.
– W dzień konkursu organizator zapewni podstawowy produkt do wykonania dań konkursowych jak:
Kaczka ( wybrane elementy) – w ilościach zgłoszonych w formularzu zgłoszeniowym.
Produkt do dania głównego dostarczy organizator i nie może być on przywieziony przez uczestników.
Pozostałe produkty do dania głównego uczestnicy wybiorą sami w 5 minut przed planowanym startem ale po rozłożeniu urządzeń na stanowiskach z
„Table of challenges

c. Deser
– Tematem Deseru jako obowiązkowy składnik jest czekolada.
– Przepis powinien być niepowtarzalnym autorskim pomysłem.
– Porcelana zostanie dostarczona przez organizatora. Będzie jeden rodzaj porcelany dla wszystkich drużyn . Talerz do deseru będzie prezentowany od 28 lutego 2012 na stronie www.trendychef.eu .
– Należy przygotować 6 porcji – 5 do oceny jury oraz 1 do ekspozycji.
– Istotą Deseru jest estetyka na talerzu, delikatność w smaku i prezentacji, techniki użyte w przygotowaniu deseru , zaskakujące połączenie i wybór smaków oraz perfekcja przygotowania. Ważne jest aby deser spełniał warunki deseru restauracyjnego czyli mógł być przygotowany i serwowany przez kucharzy oraz swobodnie dostarczony do gości przez obsługę.
– Pozostałe dodatki do dań mogą być użyte wg uznania autora potrawy i wszelkie dekoracje muszą być jadalne.
– Czekoladę do deseru dostarczy organizator konkursu w ilości zgłoszonej w formularzu zgłoszeniowym. Będzie to 70% czekolada gotowa do pobrania z temperówki do czekolady.
– Pozostałe składniki deseru uczestnicy przywożą ze sobą.
– Wszystkie składniki deseru muszą być jadalne.
– Wszystkie składniki deseru muszą być wykonane podczas konkursu
– Dozwolone jest użycie gotowych naturalnych barwników cukierniczych, sprayu cukierniczego czy zamszu.

5.3 Czas konkursu :
– 10 minut na podłączenie dodatkowych urządzeń i przygotowanie sprzętu potrzebnego do wykonania potraw wliczając mise en place do przygotowania deseru.
– 5 minut na wybranie składników dodatkowych z „ Table of challenges” potrzebnych do wykonania dań oraz zastawy do zupy i dania głównego. Po upływie tego czasu stół z produktami zostaje zamknięty i uczestnicy wykonają danie z wybranych w czasie produktów.
– Całkowity czas na przygotowanie dań to 120minut
– 60 minut na przygotowanie i podanie zupy – po tym czasie zostaną za każdą minutę naliczone punkty karne
– 100 minut na przygotowanie i podanie dania głównego – po tym czasie zostaną za kazdą minutę naliczone punkty karne
– 120min na przygotowanie i podanie deseru – po tym czasie zostaną za każdą minutę naliczone punkty karne
5.4 Przekroczenie czasu pociągnie za sobą punkty karne, które omówione są w punkcie 8 – Kryteria ocen jury technicznego. Przekroczenie czasu o 10 minut może się wiązać z dyskwalifikacją zespołu.
5.7 W dniu konkursu zostanie wystawione kilka typów zastawy. Uczestnicy będą mieli 5 minut na wybór jednego rodzaju talerzy do prezentacji dania oraz / lub dodatkowo naczynie które będzie naczyniem uzupełniającym – ale wybór nie jest wymagany. Nazwę firmy ogłosimy 28 lutego natomiast typy linii będą wystawione w dniu konkursu.
5.8 „ Table of challenges „ – to stół z produktami potrzebnymi do sporządzenia potraw konkursowych.
– Wyjątkiem jest produkt główny do dania głównego który zostanie dostarczony na stanowisko wg zgłoszenia dla każdego z zespołów w dniu konkursu.
– Ze stołu można wybrać nieograniczoną ilość produktów potrzebnych do wykonania dań
– Wszystkie produkty wybrane muszą być użyte do potraw.
– Nie wolno pobrać z stołu większej ilości produktów niż jest potrzeba do przygotowania 6 dań ( nie dotyczy to opakowań zbiorczych lub opakowań zamkniętych np. mąka, opakowanie zamkniętych przypraw, mleka itp. )
– Na stole będzie również zastawa potrzebna do prezentacji zupy i dania głównego. Należy wybrać jeden rodzaj zastawy w ilości sześciu sztuk do dania głównego oraz sześciu talerzy do zupy.
– Do dania głównego oraz zupy można dodać po jednym naczyniu dodatkowym w ilości sześciu sztuk – po jednym do każdego talerza. Wybrane naczynie dodatkowe musi być podane do danej potrawy.
– Wyboru mogą dokonać chef i pomocnik jednocześnie.
– „Table of Challenges” będzie zawierał inne składniki dla każdej z 2 startujących grup(6.1)
– Do stołu wszystkie cztery drużyny wchodzą i dokonują wyboru produktów jednocześnie w ustalonym czasie 5 min.
– Gdy wyboru uczestnicy dokonają przed upływem regulaminowego czasu, wracają na stanowiska startowe gdzie prace rozpoczną po zezwoleniu sędziego technicznego.
6. Wyposażenie stanowisk i warunki techniczne.
6.1 Zawodnicy będą startowali w dwóch turach po cztery zespoły jednocześnie i będą wpuszczani w tym samym czasie.
6.2 Organizator zapewnia:
– Piec konwekcyjno-parowy na każdym ze stanowisk ( bez GN)
– Kuchenkę indukcyjną lub gazową
– Stół roboczy ze zlewem
– Stół roboczy
– Stoły odstawcze
– Stół prezentacyjny do wystawienia dań prezentacyjnych
– Kosz na odpadki
– temperówkę wraz z 70% czekoladą jedna na wszystkie stanowiska.( czekolada będzie gotowa do użycia )
– Blaty marmurowe po jednym na każdym stanowisku
– Mikrofalówka po jednej na każde stanowisko
– Szokówka – 1 szt. Z której mogą skorzystać wszystkie drużyny podczas startu.
6.3 Uczestnicy mogą przywieźć ze sobą każdy potrzebny sprzęt ( gazowy, elektryczny ) niezbędny do wykonania dań po uprzednim uzgodnieniu z organizatorem.
6.4 Pozostały drobny sprzęt uczestnicy przywożą ze sobą ( garnki, patelnie, noże, deski itd. )
6.5 Uczestników podczas konkursu obowiązuje przepisowe ubranie kucharskie:
– Bluza, zapaska – kolor biały ( zapewnia organizator wg formularza zgłoszeniowego )

6.6 Dodatkowe urządzenia nie zgłoszone organizatorowi nie będą dopuszczone do użycia podczas konkursu

7. Warunki i sprawy organizacyjne

7.1 Uczestnicy przybędą na miejsce w dniu 26 kwietnia 2013.do godziny 15 tej
7.2 Organizator zapewnia nocleg – pokój dwuosobowy -wraz ze śniadaniem dla ekip startujących
7.3 Koszty przejazdu uczestnicy pokrywają we własnym zakresie.
7.4 W dniu 26 kwietnia o godzinie 18:00 na odprawie drużyn zostanie przeprowadzone losowanie kolejności startu poszczególnych ekip.
7.5 Szczegółowy plan dnia zostanie ogłoszony na 3 tygodnie przed datą konkursu.
7.6 Atrakcje oraz wszelkie informacje pomocnicze będą cyklicznie prezentowane na stronie www.trendychef.eu do dnia konkursu.
7.7 Organizator zastrzega sobie prawo do publikacji zdjęć oraz receptur uczestników
7.8 Zgłoszone receptury oraz fotografie muszą być autorskie i nie mogą być kopiowane lub naruszać praw autorskich osób trzecich
7.9 Uczestnicy w dniu zakończenia konkursu przenoszą autorskie prawa majątkowe do przesłanych materiałów w tym do receptury i zdjęć) oraz prawa do rozpowszechniania opracowań materiałów, obejmujące, bez ograniczeń terytorialnych i czasowych, wszystkie znane w momencie przeniesienia pola eksploatacji, a w szczególności: utrwalanie, zwielokrotnianie dowolną techniką, wprowadzanie do obrotu, wprowadzanie do pamięci komputera, publiczne wykonanie albo publiczne odtwarzanie, wystawianie, wyświetlanie, najem, dzierżawą, nadanie za pomocą wizji lub fonii przewodowej albo bezprzewodowej przez stacje naziemną, nadanie za pośrednictwem satelity, równoczesne i integralne nadanie utworu nadawanego przez inną organizację radiową lub telewizyjną, publikacja i dystrybucja poprzez Internet.
7.10 Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany terminu i lokalizacji Konkursu bez podania przyczyny.
7.11 Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu bez podania przyczyny.
7.12 Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w regulaminie nie naruszając podstawowych zasad i założeń Konkursu TC.

8. Kryteria oceny, Jury, Nagrody
8.1 Zmagania będą oceniały dwa składy profesjonalnego Jury które składać się będzie z międzynarodowych kucharzy.
8.2 Jury degustacyjne oceniać będzie:
Pkt
1-10 – Prezentacja potrawy
1-10 – Wrażenie ogólne
1-10 – Brak sztucznych dodatków Zmieniających smak produktów
1-10 – Techniki użyte w przygotowaniu
1-10 – Estetykę wykonania Dania końcowego
1-15 – Smak potrawy
1-10 – Smak własny produktu;
1-10 – Zestawienie smakowe produktów;
1-10 – Prawidłowy dobór dodatków
1-10 – Doprawienie zachowujące smak własny surowca.
1-10 – Stopień trudności Wykonania potrawy.
1-10 -Innowacyjność, nowoczesność dania
1-10 -Funkcjonalność potrawy w rzeczywistej Karcie restauracji
Maksymalna ilość punktów przyznanych przez jury degustacyjne to 135.
8.3 Jury techniczne oceniać będzie:
Mise en place
1-5 – Przygotowanie produktów i sprzętu;
1-5 – Podział pracy
1-5 – Czystość pracy;
1-5 – Czystość po zakończeniu pracy
Profesjonalizm pracy

1-5 – Prawidłowa technika produkcji.
1-5 – Zużycie produktu
1-5 – Prawidłowe zastosowanie obróbki technologicznej.
1-5 – Zespołowość pracy
Maksymalna ilość punktów przyznanych przez Jury techniczne to 40.

Przekroczenie czasu przeznaczonego na przygotowanie dań konkursowych będzie karane przez Jury techniczne punktami ujemnymi. Za każdą minutę zostanie odjęty 1 punkt.

Po 10 minutach przekroczenia czasu konkursowego praca ekipy kucharskiej zostanie zatrzymana i dania zostaną poddanie ocenie jury w stopniu w jakim została wykonana.

8.4 Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone tego samego dnia na uroczystej Gali Trendy Chef.
8.5 Nagrody:
– Konkurs jest oficjalnie Nominacją do Kulinarnego Pucharu Polski 2013 w Poznaniu.
Lista głównych nagród ogłoszona zostanie do 30 stycznia 2013 – Naprawdę warto poczekać i sprawdzać na bieżąco.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY