Warsztaty w Akademii Smaku Sokołów

Jakość i smak polskiej wołowiny

W sokołowskiej Akademii Smaku zainicjowany został cykl warsztatów, których celem jest promocja najnowszych trendów kulinarnych oraz zdrowej, zbilansowanej diety. Pierwsze spotkanie poświęcone było tematowi polskiej wołowiny – jej wysokiej jakości oraz licznym walorom kulinarnym. Punktem warsztatów, który w szczególny sposób przykuł uwagę gości był pokaz porcjowania ćwierci wołowej, połączony z ciekawymi informacjami na temat tego niedocenianego w naszym kraju mięsa.

Uczestnicy warsztatów – blogerzy kulinarni oraz redakcja magazynu kulturalno-kulinarnego „Kukbuk” – spotkali się w wyjątkowej scenerii Dworu Ziemiańskiego w Woli Suchożebrskiej. To w tym miejscu ma siedzibę Akademia Smaku, powołana do życia przez Sokołów S.A. w celu podkreślenia zaangażowania firmy w rozwój sztuki kulinarnej.

W pierwszej części spotkania, szef kuchni Sokołowa – Dominik Moskalenko – zaprezentował rozbiór ćwierci wołowej, połączony z praktyczną dawką wiedzy na temat porcjowania. Zgromadzeni goście mogli dowiedzieć się, z której części pochodzą poszczególne elementy wołowe, np. antrykot, rostbef, polędwica czy filet mignon. Dominik Moskalenko wyjaśnił również czym różni się sezonowanie na mokro od sezonowania na sucho, a także przedstawił różne szkoły porcjowania mięsa w zależności od kraju.

Kolejnym punktem programu było wspólne gotowanie – pod przewodnictwem Dominika Moskalenko, przedstawiciele redakcji „Kukbuk” oraz blogerzy przygotowali sałatę Cezar z flan stekiem Sokołów, smażony antrykot Sokołów z opiekanymi ziemniakami i sałatką, a na deser – placek jabłkowy z patelni. Potem nadszedł czas na posiłek, który goście spożyli w imponującej sali jadalnej oraz w oranżerii. Był on również okazją do rozmowy na temat zdrowego odżywiania z Agnieszką Piskałą – dietetykiem, ekspertem ds. żywienia Sokołowa.

Takimi spotkaniami firma Sokołów S.A. chce przyczynić się do poprawy świadomości kulinarnych i zdrowotnych zalet wołowiny oraz wzrostu jej popularności. W Polsce statystycznie spożywamy bardzo mało wołowiny – ok. 2 kilogramy na osobę rocznie, podczas gdy średnia w Unii Europejskiej to ok. 15 kg na osobę rocznie. Jednym z istotnych czynników wpływających na tak niskie spożycie wołowiny w naszym kraju jest przeświadczenie, że trudno ją przygotować, a także pojawiająca się często wśród konsumentów niepewność co do jakości i pochodzenia sprzedawanego mięsa. Wołowina z serii Sokołów Uczta Qulinarna daje pewność korzystania z wysokiej jakości, sprawdzonego mięsa, pochodzącego z polskich gospodarstw.

Potrawy przygotowane podczas warsztatów są dowodem na to, że dania z wołowiny mogą być proste w wykonaniu, smaczne, a jednocześnie efektowne.

Krótką relację z warsztatów w sokołowskiej Akademii Smaku można obejrzeć na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=hySDahBpQ20.

 

Sałata Cezar z flan stekiem  

cezarSkładniki : 75 g majonezu (najlepiej własnej produkcji), 10 g anchois, 2 obrane ząbki czosnku, 3 jajka ugotowane na miękko, 100 g parmezanu, 5 kromek chleba tostowego na grzanki, 1 główka sałaty rzymskiej, ½ główki sałaty lodowej, 1 Flan Stek Sokołów Uczta Qulinarna, sól, świeżo mielony pieprz, 50 ml masła klarowanego (do smażenia)

Sposób przygotowania : Anchois drobno pokroić, przełożyć do miski i dodać majonez. Następnie dodać 2-3 łyżki stołowe przegotowanej wody, ½ drobno posiekanego ząbka czosnku, sól i świeżo mielony pieprz do smaku. Wszystko razem dokładnie wymieszać. Na bardzo gorącej patelni usmażyć flan stek przyprawiony solą i świeżo mielonym pieprzem. Mięso usmażyć na złotobrązowy kolor z obu stron, a następnie przełożyć  do piekarnika rozgrzanego do 180°C na około 6-8 minut. Pieczywo pokroić w kostkę i podsmażyć na pozostałym na patelni tłuszczu, z dodatkiem ½ ząbka czosnku pokrojonego w plasterki. Sałatę porwać i połączyć z przygotowanymi wcześniej składnikami, czyli sosem, grzankami i upieczonym na różowo flan stekiem. Stek kroimy w bardzo drobne paski w poprzek włókien. Na sałatce układamy przekrojone na pół jajko i posypujemy całość płatkami parmezanu.

Smażony antrykot z  z opiekanymi ziemniakami i wiosenną sałatką

stekSkładniki: Stek z Antrykotu wołowego Sokołów Uczta Qulinarna, ziemniaki, pomidory, ogórek kiszony, rukola

dressing słodko –kwaśny, natka pietruszki, czosnek, masło, cebula szalotka, sól i pieprz, tymianek

Sposób przygotowania: Ziemniaki pokroić i podsmażyć na gorącej patelni na złotobrązowy kolor. Dodać kilka gałązek tymianku i rozgnieciony czosnek. Dopiec w piekarniku. Pokroić pomidory, ogórki, cebulę szalotkę, dodać rukolę. Skropić niewielką ilością dressingu tuż przed podaniem. Stek oprószyć solą i świeżo mielonym pieprzem, następnie obsmażyć na gorącej patelni z niewielką ilością masła klarowanego lub łoju wołowego. Na stek dodać niewielką ilość masła czosnkowego i gałązkę trybuli.

Dodatkowych informacji udziela:

Aleksandra Chalimoniuk
Manager ds. PR i Komunikacji Sokołów S.A.
aleksandra.chalimoniuk@sokolow.pl
Tel. +48 795506274

 

O firmie Sokołów S.A.

SOKOŁÓW S.A. to lider i najbardziej rozpoznawalna marka w branży mięsnej w Polsce, znana i ceniona za granicą. Do najsilniejszych marek spółki należą Sokoliki, Gold, Uczta Qulinarna, Naturrino, Darz Bór. Główna siedziba spółki znajduje się w Sokołowie Podlaskim. Zakłady produkcyjne zlokalizowane są w Sokołowie Podlaskim, Kole, Robakowie, Dębicy, Czyżewie, Jarosławiu i Tarnowie. Spółka posiada również biuro w Warszawie.

Grupa SOKOŁÓW S.A. od lat jest prekursorem zmian i wyznacza nowe standardy w branży przetwórstwa mięsnego. Do produkcji wykorzystuje surowce najwyższej jakości, w dużej części pozyskiwane w ramach programów współpracy z hodowcami. Produkcja odbywa się zgodnie z wymaganiami uznanych międzynarodowych standardów IFS oraz BRC. Wszystkie zakłady posiadają certyfikat ISO14001, potwierdzający spełnianie najwyższych wymagań dotyczących środowiska.

SOKOŁÓW S.A. od lat zajmuje wysokie pozycje w rankingach. Według Rankingu Polskich Marek dziennika Rzeczpospolita, marka Sokołów jest najcenniejszą i najsilniejszą polską marką w branży mięsnej. Marki produkowane w Grupie SOKOŁÓW zdobyły m.in. nagrodę “Ulubiona Marka 2015”, Godło „Teraz Polska”, Nagrodę Kupców Polskich “Złoty Paragon” i “Przeboje FMCG”. Firma została też dwukrotnie wyróżniona w ogólnoeuropejskim badaniu European Trusted Brands (Superbrands 2013 i 2014). Najnowsze marki, “Naturrino” i “Uczta Qulinarna” zostały nagrodzone Złotymi Medalami Międzynarodowych Targów Poznańskich.