INTERNATIONAL INTERCHANGE – międzynarodowa wymiana wiedzy i kontaktów w branży restauracyjnej – już 18 listopada, po raz pierwszy w Polsce.

Jesienią wyjątkowe i różnorodne postaci świata gastronomii m.in. z Włoch, Niemiec, Rumunii, Hiszpanii, Polski, Ukrainy, Wielkiej Brytanii, Francji i Słowenii połączą swoje punkty widzenia, aby stworzyć aktualny obraz współczesnej branży restauracyjnej, w ujęciu biznesowym, społecznym i kulinarnym. Przyciąganie  zagranicznych gości, innowacje technologiczne, czarowanie smakiem, obrazem i dźwiękiem, ale także wykluczenia społeczne w kuchni to tematy, które w międzynarodowym gronie ekspertów poruszać będziemy podczas wydarzenia. Konferencja MADE FOR Restaurant odbędzie się 18 listopada w Centrum Praskim Koneser, w Warszawie.

Co kryje się za hasłem INTERNATIONAL INTERCHANGE?

INTERNATIONAL INTERCHANGE to międzynarodowa formuła konferencji MADE FOR Restaurant, której ambicją jest otwieranie naszego rynku – praktyków i miłośników gastronomii – na świat, najlepsze zagraniczne idee, relacje, pomysły, kulturę pracy.

Tematem przewodnim wydarzenia będą  „Innowacje w gastronomii – biznes czy prowokacja?”, prezentowane z różnych, międzynarodowych perspektyw. Całości dopełniać będzie perspektywa polskich ekspertów (restauratorów, szefów kuchni, naukowców oraz producentów) analizujących, w jaki sposób globalizacja wpływa na kształt lokalnego rynku, który powinien z ofertą dostosowywać się do międzynarodowych standardów i wymogów.

Jak będzie wyglądał program konferencji?

Uczestnicy MADE FOR Restaurant będą mieli do dyspozycji dwie strefy i dwie perspektywy – BIZNESU i INSPIRACJI. W każdej z nich poruszane będą tematy bliskie przedsiębiorcom i pracownikom, działającym w branży HORECA oraz fanów doświadczeń restauracyjnych. 

Strefa inspiracji to eksperci z różnych stron świata, dzielący się swoją wiedzą i doświadczeniami. Wśród nich:

  • Charles Spence (Wielka Brytania) –  autor książki “Gastrofizyka. Nowa wiedza o jedzeniu.”,
  • Dymitr Borysow (Ukraina) – jeden z najbardziej znanych, innowacyjnych oraz odpowiedzialnych społecznie biznesmenów Ukrainy,
  • Dalad Kambhu (Niemcy) – urodzona w Stanach Zjednoczonych i wychowana w Bangkoku szefowa kuchni i właścicielka gwiazdkowej restauracji Kin Dee w Berlinie,
  • Diego Prado (Hiszpania) – hiszpański szef kuchni i ekspert kulinarny w dziedzinie fermentacji,
  • Michel Moran (Francja/Polska) – Francuz od lat związany z Polską i restauracją Bistro de Paris,
  • Cristian Gadau (Włochy) i Joanna Ślusarczyk (Polska)przedstawiciele The Best Chef – internetowej społeczności najlepszych szefów kuchni,
  • Niko Slavnic (Słowenia), CEO InYourPocket City Guides oraz dyrektor projektu The Slovenia Restaurant Awards,
  • Ciprian Nicolescu (Rumunia), szef kuchni z Rumunii, który swoją karierę rozpoczął 28 lat temu, dużą jej część budując w Stanach Zjednoczonych i Londynie. 

Wśród tematów: innowacyjne podejście do fermentacji, gastrofizyka, innowacje w dziedzinach takich jak high tech, ewolucja “digitalowego” Gościa restauracji, a także siła social mediów w pozyskiwaniu międzynarodowych klientów. Oprócz tego duża dawka kwestii społecznych – nowa rola i odpowiedzialność szefa kuchni za nawyki żywieniowe, a także gastronomia jako przestrzeń pełna tolerancji, w której brak miejsca na rasizm czy seksizm. Polską perspektywę innowacji w gastronomii zaprezentują Krzysztof Kaliciński (Akademia im. Leona Koźmińskiego) oraz Marcin Wajda (Winterhalter).

Strefa biznesu to prelekcje i warsztaty prowadzone przez partnerów biznesowych konferencji. Swoje eksperckie doświadczenie, wypracowane na rynku HORECA przez długie lata, prelegenci pokażą w tematach takich jak: water pairing (Tomasz Kolecki, Żywiec Zdrój), innowacje w świecie win (Adam Drozdowski, Wine Direct) oraz neuromarketing (Jacek Pogorzelski, BlueFox oraz Emilia Pożarowszczyk, Skarby Serowara). 

Na koniec dnia Partner Organizacyjny Centrum Praskie Koneser zaprosi uczestników do dalszego networkingu podczas degustacji w przestrzeni licznych restauracji znajdujących się na terenie obiektu.

Dla kogo jest MADE FOR Restaurant w Warszawie?

Agnieszka Małkiewicz, Prezes FOR Solutions, organizatorka wydarzenia: „Chcemy spojrzeć na naszą branżę szerzej, z różnych perspektyw: szans jakie daje gospodarce, wyzwań z jakimi się boryka oraz przyjemności jakie przynosi hedonistom. Podczas warszawskiej edycji wychodzimy poza biznesową formułę spotkania. Już niebawem będziemy ujawniać pełen program wydarzenia: warsztaty, prezentacje z eksperymentami, degustacje i wieczorne atrakcje stworzone wspólnie z przestrzenią Konesera, który staje się bardzo ważnym miejscem na kulinarnej mapie Warszawy, łącząc wiele konceptów restauracyjnych.” 

Monika Piwońska, Dyrektor Komercyjna Centrum Praskiego Koneser: „Centrum Praskie Koneser, i jego jedyna w swoim rodzaju – w skali miasta i regionu – strefa restauracyjna i barowa, to miejsce idealnie dopasowane do potrzeb uczestników konferencji MADE FOR Restaurant. W sercu starej Pragi, w nowym lifestylowym centrum Warszawy, znajdującym się na terenie XIX-wiecznej fabryki wódek, mamy blisko 20 lokali oferujących dania kuchni z całego świata. Serwują je restauratorzy z wieloletnim doświadczeniem, zatrudniający uzdolnionych i nagradzanych szefów kuchni. Karty dań, wnętrza, architektura całego kompleksu – to wszystko stanowi o wyjątkowości oferty Konesera. Jestem pewna, że uczestnicy konferencji docenią walory tego miejsca.”

Kto za tym stoi?  

Konferencję udało się zorganizować dzięki współpracy i połączeniu sił, wiedzy i „serca” Partnerów Biznesowych: Aviko, Chopin Vodka, Dajar HORECA, Dilmah, illy, Kruszwica, Liebherr, mProfi, Muzeum Wódki, Selgros Cash & Carry, Skarby Serowara, Transgourmet, Warsaw Spirits Festival, Wine Direct, Winterhalter, Valrhona, Żywiec Zdrój, eatPoint.pl, NetPOS.

Partnerami merytorycznymi wydarzenia są Akademia Leona Koźmińskiego, Guest Experience Think Tank Academy oraz Instytut Kulinarny Transgourmet.

Niebywałe grono ekspertów z Polski i zagranicy, którzy przyjęli zaproszenie MFR zaprezentują wiedzę i edukacyjne poczucie misji. Miejmy nadzieję, że formuła będzie rozwijać się z każdym rokiem, tak jak lokalne edycje spotkań MADE FOR Restaurant, które w ubiegłym roku dostały nagrodę najlepszych wydarzeń gastronomicznych w branży. 

Do 2 października obowiązuje najniższa cena biletów, dlatego już teraz warto zarejestrować się na wydarzenie. 

Program, lista ekspertów oraz bilety dostępne są na stronie:
https://forsolutions.pl/konferencja-gastronomiczna-made-for-restaurant-warszawa-11-2019/

***

ORGANIZATOR

FOR Solutions

FOR Solutions to agencja komunikacji i kreowania wydarzeń dla branży Food & HORECA. FOR Solutions to parasolowa marka dla działań PR i marketing dotychczas prowadzonych pod flagą MADE. W swojej codziennej pracy agencja FOR buduje strategie marketingowe, zajmuje się działaniami PR, obmyśla niestandardowe wydarzenia, inicjuje spotkania i buduje relacje, które pozwalają Klientom rozwijać ich biznes. W tym celu stworzono MADE FOR Restaurant, cykl biznesowych spotkań, które będą rozwijane z jeszcze większą determinacją pod parasolem marki FOR.

FOR Solutions kładzie nacisk na integrację branży i wychodzi się poza granice standardowych działań marketingowych. Projektuje wydarzenia tak, by stwarzać przestrzeń do networkingu oraz wymiany doświadczeń i inspiracji.

www.forsolutions.pl 

***

PARTNERZY MERYTORYCZNI

Akademia Leona Koźmińskiego

Niepubliczna szkoła wyższa o szerokim profilu biznesowym, posiadająca pełne uprawnienia akademickie.

Oferuje studia pierwszego i drugiego stopnia w zakresie nauk ekonomicznych i humanistycznych, a także studia jednolite magisterskie w zakresie nauk prawnych. Ofertę kształcenia uzupełniają liczne studia podyplomowe, w tym programy MBA, oraz studia doktoranckie. Można odbyć tutaj także trzystopniowe studia wyższe w języku angielskim. Akademia Leona Koźmińskiego uruchamia także studia podyplomowe „HORECA Menedżer”. Cel studiów to profesjonalne przygotowanie słuchaczy do pracy w obszarze HORECA, co przełoży się na zwiększenie konkurencyjności na rynku w tej branży.

Guest Experience Think Tank Academy

GETT Academy to projekt edukacyjny o innowacyjnym podejściu zrywającym z konwencją tradycyjnych metod nauczania, poprzez digitalizację procesów kształcenia. Twórcami programu są wybitne autorytety; sommelierzy, bariści, barmani i menadżerowie zarządzający gastronomią. Każdy z nich jest zarówno doświadczonym trenerem jak i czynnym praktykiem w swojej dziedzinie, mającym stały wkład w rozwój polskiej oraz międzynarodowej gastronomii. Zajęcia prowadzone są w różnorodnych przestrzeniach, dopasowanych do realizowanych tematów. Założenie, które wyróżnia GETT to kompleksowe podejście do kształcenia. Jako jedyni w Polsce, w formie kolektywu gromadzą osobistości, które przez wiele lat tworzyły najbardziej znane koncepcje edukacyjne, szkoły, szkolenia.

Instytut Kulinarny Transgourmet

Stworzony przez firmę Transgourmet Polska, operatora marek Transgourmet oraz Selgros Cash&Carry, Instytut Kulinarny Transgourmet to miejsce charakteryzujące się innowacyjnym wyposażeniem, w którym prowadzone są szkolenia dla klientów i pracowników sieci z zakresu znajomości produktów, nowych technik i trendów kulinarnych. To także miejsce spotkań czołówki polskich kucharzy: to tutaj Reprezentacja Narodowa Kucharzy Polski trenowała przed Kulinarnym Pucharem Świata w Luksemburgu, a polscy finaliści przygotowywali się do prestiżowego konkursu Les Chefs en Or. Na początku 2019 roku stanowisko Eksperta w Instytucie Kulinarnym objął Bartosz Peter, Kapitan Reprezentacji Narodowej Kucharzy OSSKiC, dwukrotny zwycięzca Kulinarnego Pucharu Polski i medalista Kulinarnego Pucharu Świata.

***

PARTNER ORGANIZACYJNY

Centrum Praskie Koneser

Centrum Praskie Koneser to wyjątkowa przestrzeń miejska, ikona, wpisująca się w trendy kształtowania współczesnych miast, łącząca wiele funkcji i otwarta dla wszystkich. Powstanie Konesera nieodwracalnie zmieniło charakter warszawskiej Pragi, która przez magazyn Business Insider została uznana za jedną z 4 najciekawszych dzielnic Europy. Nowe centrum lifestylowe miasta, zrealizowane przez Liebrecht & wooD i BBI Development, zostało zlokalizowane w zrewitalizowanej XIX-wiecznej Warszawskiej Fabryce Wódek, gdzie na 5 ha oferuje 88 000 mkw. powierzchni. Inwestycja wychodzi jednak poza utarte schematy rynku nieruchomości i integruje aż 10 różnorodnych funkcji: handlową, restauracyjną, eventową, biurową, wystawienniczo-konferencyjną, turystyczną, edukacyjną, hotelową, mieszkaniową i rekreacyjną.

*** 

PARTNERZY BIZNESOWI

Aviko, Chopin Vodka, Dajar HORECA, Dilmah, illy, Kruszwica, Liebherr, mProfi, Muzeum Wódki, Selgros Cash & Carry, Skarby Serowara, Transgourmet, Warsaw Spirits Festival, Wine Direct, Winterhalter, Valrhona, Żywiec Zdrój, eatPoint.pl, NetPOS

***

PARTNERZY MEDIALNI

FOOD & FRIENDS, FOR Talks, Poradnik Restauratora, Restauracja. Pismo Biznesu Gastronomicznego, Szef Kuchni, The Best Chef, Hotelarz, Gourmet, Portal gastronomiczny smażymy.com, KUKBUK, Ferment, WINICJATYWA, Papaja.pl, kucharze.pl

***

MADE FOR RESTAURANT

MADE FOR RESTAURANT to Biznesowa Platforma rozwoju dla liderów i decydentów  branży gastronomicznej.

To cykliczne, lokalne spotkania organizowane w największych aglomeracjach Polski. Podczas wydarzeń MADE FOR Restaurant w ciągu jednego roku spotyka się około 1000 przedstawicieli biznesów gastro w całej Polsce. Celem spotkań jest profesjonalizacja branży i biznesowy wzrost zaangażowanych uczestników.